Transcom trekt op met Google Cloud voor ontwikkeling van GenAI voor CX

Transcom trekt op met Google Cloud voor ontwikkeling van GenAI voor CX

by Ziptone
23 november 2023

Facilitair contactcenter Transcom gaat een partnerschap aan met Google Cloud voor de ontwikkeling van AI-oplossingen om de klantenservice te verbeteren, de kosten te verlagen en de klanttevredenheid te verhogen. De generatieve AI-mogelijkheden van Google Cloud en de voortdurende ondersteuning zullen de nodige tools bieden om oplossingen op maat te ontwikkelen voor de CX-sector.

 

“AI heeft zich snel ontwikkeld van een hype naar echte use cases met echte voordelen. Door onze uitgebreide kennis van CX, service operations en AI-oplossingen te combineren met de generatieve AI-mogelijkheden van Google Cloud, kunnen we niet alleen voldoen aan de toenemende vraag, maar kunnen we de branche daadwerkelijk vooruit helpen door baanbrekende AI CX-oplossingen te ontwikkelen. We hebben al wat eerste resultaten gezien van onze samenwerking en de toekomst ziet er veelbelovend uit,” zegt Jonas Dahlberg, President & CEO van Transcom.

“Generatieve AI biedt een transformerend potentieel voor de CX-dienstensector en we zijn verheugd dat Transcom Vertex AI van Google Cloud gebruikt om innovatieve ervaringen te creëren voor CX-agenten en operations managers”, zegt Warren Barkley, Senior Director of Product Management, Vertex AI bij Google Cloud. “Vertex AI geeft partners zoals Transcom toegang tot grootschalige taalmodellen om eenvoudig te experimenteren en generatieve AI-toepassingen te ontwikkelen, en we zijn benieuwd hoe Transcom zal blijven innoveren met deze technologie.”

Het eerste resultaat van de samenwerking is een Agent Development Accelerator (ADA) die AI gebruikt om echte klantinteracties te simuleren voor het trainen van agenten en tegelijkertijd feedback te geven over prestaties en verbeterpunten. Tests hebben aangetoond dat de oplossing de trainingstijd verkort, de prestaties verbetert en de tevredenheid van agenten aanzienlijk verhoogt, aldus het persbericht. (Transcom)

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top