Essent langdurig onbereikbaar door hardnekkige ICT-storing

Essent langdurig onbereikbaar door hardnekkige ICT-storing

by Ziptone
7 september 2022

Energieleverancier Essent en dochtermaatschappij Energiedirect zijn al een week lang op geen enkele manier bereikbaar voor klanten, aldus berichtgeving van het AD. Een woordvoerder van het energiebedrijf wijdt dat aan een ‘hardnekkige IT-storing’. De Consumentenbond neemt daar geen genoegen mee en overweegt een stap naar de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Naast de onbereikbare klantenservice en een haperende chatbot werkt ook verbruiksmanager-app niet. Daardoor hebben klanten geen goed inzicht in hun verbruik en het verwachte termijnbedrag.

Het bedrijf geeft aan dat medewerkers de klantgegevens niet kunnen inzien en daarom de klant niet telefonisch kunnen helpen. De woordvoerder stelt dat het probleem bekend is en dat aan een oplossing wordt gewerkt.

De Consumentenbond vindt dat bedrijven goed bereikbaar moeten zijn en beslist deze week of nadere stappen (zoals het inschakelen van toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM)) nodig zijn. (AD)

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top