Minder lang in de wachtrij bij Belgische energieleveranciers

Minder lang in de wachtrij bij Belgische energieleveranciers

by Ziptone
17 november 2022
wachtrij

HJBC / Shutterstock.com

De wachttijden bij de callcenters van de energieleveranciers lijken weer terug te lopen. Dat blijkt uit een rondvraag van de VRT-redactie bij de zes grootste leveranciers in België. Inmiddels zijn Mega, Luminus en Eneco in staat om de telefoon snel op te nemen. Mega en Luminus binnen de 2,5 minuut – de norm die het charter klantvriendelijkheid voorschrijft – en Eneco komt uit op 3 min en 45 seconden. De meeste energieleveranciers zijn er in geslaagd extra personeel aan te nemen en zo de wachtrij te verkleinen.

Bij sommige leveranciers is de wachtrij nog altijd lang. Bij Elegant is dat 27 minuten, bij TotalEnergies 17 minuten en bij Engie 12 minuten. De Vlaamse Staatssecretaris De Bleeker is tevreden met de vooruitgang die energieleveranciers boeken. Zij riep de bedrijven eerder op werk te maken van de bereikbaarheid.

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top