Klachten over bereikbaarheid verzekeraars pieken

Klachten over bereikbaarheid verzekeraars pieken

by Ziptone
5 juni 2023

De Belgische ombudsman van de verzekeringssector, Laurent de Barsy, krijgt steeds meer klachten over de onbereikbaarheid van verzekeraars en makelaars. In 2022 waren het er 2.327. Dat was zowat een derde van het totaal aantal dat hij dat jaar ontving.

De ombudsman  wijt het hoge aantal klachten aan de trend tot digitalisering. Verzekeraars willen er mensen mee uitsparen, maar als het erop aankomt, wil de consument nog wel iemand fysiek aan de lijn. En dat lukt dan vaak niet. Ook op mails wordt vaak niet of laattijdig geantwoord, aldus De Spaargids. De verzekeraars kampen ondertussen met een personeelstekort, wat tot achterstanden in de administratie leidt. Om die te kunnen inhalen, werken ze daarom soms met contactvrije uren, waarbij ze alle telefoons doorschakelen naar een contactcenter, maar dat is vaak niet in staat om een degelijk antwoord te geven op de vragen van de klanten, aldus De Spaargids.

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top