Logius start pilot met livechat voor DigiD helpdesk

Logius start pilot met livechat voor DigiD helpdesk

by Ziptone
15 januari 2024

livechatLogius heeft livechat geïntroduceerd als nieuw kanaal voor mensen die tegen problemen aanlopen met hun DigiD. De DigiD helpdesk was al bereikbaar via de telefoon, X (voorheen Twitter) of het contactformulier op de website. Het gaat in eerste instantie om een pilot.

 

Op de contactpagina van DigiD staat tegenwoordig een livechat-knop waarmee een gesprek kan worden gestart met een medewerker van de helpdesk. Logius stelt dat livechat een laagdrempelige manier is om contact op te nemen met de helpdesk: snel, persoonlijk en met een informelere tone of voice dan de traditionele kanalen zoals e-mail en telefonie.

Met de toevoeging hoopt overheids-IT-dienstverlener Logius dat de dienstverlening nog gebruiksvriendelijker en toegankelijker wordt voor mensen die DigiD gebruiken. De pilot met live chat duurt zes maanden. Logius wil in tijdens de pilotperiode onderzoeken of het een fijne manier is voor mensen om contact met Logius op te nemen, of het een effectieve manier is om hulp te bieden en of mensen hier graag gebruik van maken. Ook zullen mensen na afloop van elke chat gevraagd worden om een klanttevredenheidsonderzoek (KTO) in te vullen.

Wanneer de pilot een succes is, dan blijft livechat als extra contactkanaal op digid.nl beschikbaar. Ook wil Logius dan na gaan of dit kanaal wordt ingezet voor DigiD Machtigen en MijnOverheid. (Logius)

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top