KLM zet ChatGPT in bij marketingcampagne

KLM zet ChatGPT in bij marketingcampagne

by Ziptone
17 februari 2023

KLM heeft ChatGPT ingezet in een marketingcampagne. De oplossing is op 14 februari, Valentijnsdag, gebruikt voor een gepersonaliseerde campagne. Dat schrijft Marketing Tribune.

Via een link konden klanten, fans en volgers een (liefdes)brief maken voor hun geliefde(n), vrienden of collega’s laten maken. Na het beantwoorden van zeven korte vragen maakte KLM een gepersonaliseerde (liefdes)brief op basis van de ingevulde antwoorden. Als extra optie kon de klant een (liefdes)brief laten genereren door ChatGPT. Met deze functie kreeg de klant een (liefdes)brief voor zijn of haar geliefde(n), vrienden of collega’s die iedere keer anders is, gegenereerd met behulp van kunstmatige intelligentie.

De campagne leverde positieve reacties op en boekte goede resultaten, aldus Marketing Tribune. 2.500.000 mensen hebben de Valentijnsdagcampagne gezien op sociale media en via de nieuwsbrief, en in 12 uur tijd hebben 32.500 mensen de landingspagina bezocht om een liefdesbrief te maken. (Marketing Tribune)

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top