Rapportcijfers zorgverzekeraars tonen belang goede klantenservice aan

Rapportcijfers zorgverzekeraars tonen belang goede klantenservice aan

by Ziptone
29 december 2023

Zorgwijzer, een vergelijkingswebsite voor zorgverzekeringen, heeft op basis van reviews van gebruikers van de vergelijkingssite bekeken welke zorgverzekeraars de hoogste rapportcijfers krijgen.

 

DSW scoort het hoogst met een gemiddeld ‘klantcijfer’ van 8,7 op basis van 1.113 reviews. Stad Holland, een onderdeel van DSW, komt op de tweede plaats met een 8,6 op basis van 147 reviews. De bronzen medaille gaat naar verzekeraar OHRA, met een 8,4 uit 716 reviews, aldus Zorgwijzer.

Feedback van klanten over klantenservice

Volgens de vergelijkingssite wordt DSW door klanten geprezen om zijn empathische, vriendelijke medewerkers en uitstekende persoonlijke service. Lange-termijn klanten benadrukken de betrouwbaarheid van de verzekeraar. Ook bij Stad Holland (volgens klanten niet de goedkoopste) scoort de “uitmuntende service, het hoge vergoedingsniveau en de goed bereikbare en vriendelijke klantenservice” hoog. Dat geldt ook voor OHRA waar de beleefdheid en behulpzaamheid van het personeel en de eenvoud van het declaratieproces erg op prijs worden gesteld.

Bij de goedkopere zorgverzekeraars (met een premie van maximaal 140 euro per maand) scoren vooral United Consumers, Interpolis en Univé goed op klantenservice. De rapportcijfers zijn het laagst bij VinkVink (6,4), UMC (7,0) en ZEKUR (7,3). Bij VinkVink wordt het soms als vervelend ervaren dat de klantenservice alleen bereikbaar is via de chat en niet telefonisch. De verzekeraar heeft wel de laagste zorgpremie, namelijk 132,90 euro per maand. (Zorgwijzer)

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top