Jaarsalaris Britse klantcontactmedewerkers met 11 procent gestegen

Jaarsalaris Britse klantcontactmedewerkers met 11 procent gestegen

by Ziptone
8 mei 2023

caoDe afgelopen 12 maanden is het gemiddelde jaarsalaris van klantcontactmedewerkers in de UK met 11 procent gestegen. Dat blijkt uit de UK Contact Centre Salary and Skills Guide, gepubliceerd door de Britse Call Centre Management Association.

In deze tweede editie van wat een jaarlijks terugkerend onderzoek moet worden, zijn gegevens verzameld over de salarissen van 16 functies in het contactcenter. Daarin is ook de beloning meegenomen van andere veelgevraagde functies zoals Complaints Handlers, Contact Centre Managers en Heads of Customer Experience.

Volgens Leigh Hopwood, CEO van de CCMA leidt de snelle opkomst van kunstmatige intelligentie in combinatie met een groeiend volume aan klantcontact tot aanpassing van de rollen en de vaardigheden die nodig zijn in het contactcenter. Hopwood vindt het dan ook passend dat de salarissen van klantenserviceadviseurs afgelopen 12 maanden zijn gestegen, van gemiddeld 24.239 euro naar 27.057 euro per jaar.

Andere punten uit het rapport UK Contact Centre Salary and Skills Guide (beschikbaar voor CCMA UK Leden):

  • WFM-salarissen zijn met 17% gestegen
  • 1 op de 2 mensen wil werken voor een bedrijf dat aansluit bij hun waarden.
  • Digitale competenties erkend als een belangrijke vaardigheid voor frontline functies.
  • Opleiding wordt steeds meer gebruikt om collega’s in de frontlinie te betrekken.

(CCMA UK)

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top