Okta meldt datalek bij eigen klantenservice

Okta meldt datalek bij eigen klantenservice

by Ziptone
25 oktober 2023

Okta Security, een Amerikaans bedrijf voor identiteits- en toegangsbeheer, heeft activiteiten geïdentificeerd van partijen die gebruikmaakten van een gestolen inlogcode om toegang te krijgen tot het support case management-systeem van het bedrijf.

 

De bedreigende actor kon bestanden bekijken die door bepaalde klanten waren geüpload als onderdeel van recente ondersteuningsgevallen. Het bedrijf meldt dat het support case management-systeem los staat van de productieservice, die “volledig operationeel is en niet is beïnvloed”. Het is niet de eerste keer dat er security-issues zijn bij het bedrijf.

Volgens Okta zijn alle klanten die hierdoor zijn getroffen, op de hoogte gesteld. Wie niet is benaderd, kan er vanuit gaan dat er geen impact is op de eigen omgeving of persoonlijke supporttickets.

Okta heeft samengewerkt met getroffen klanten en heeft maatregelen genomen om deze klanten te beschermen, waaronder het intrekken van ingesloten sessietokens. (Okta)

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top