Storm werkt aan toegankelijkheidseisen conform WCAG 2.2 AA

Storm werkt aan toegankelijkheidseisen conform WCAG 2.2 AA

by Ziptone
24 april 2024

Content Guru, leverancier van cloud contactcenter- en Customer Experience (CX)-technologie, heeft nieuwe updates aangekondigd voor zijn contact center oplossing, storm. Deze updates bieden een betere toegankelijkheid voor klantenservicemedewerkers en backoffice medewerkers.

 

Diverse storm-modules voldoen nu aan de meest actuele versie van Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) versie 2.2, de hoogste internationaal erkende standaard voor toegankelijkheid van webcontent. Dit is van toepassing voor gebruikers met auditieve, cognitieve, fysieke en visuele beperkingen. Organisaties die niet voldoen aan deze upgrades lopen het risico te worden bestraft door toezichthouders.

WCAG 2.2 AA-functies zijn ontworpen om te voldoen aan een breed scala van toegankelijkheidsvereisten, waaronder toetsenbordnavigatie, hoge contrastverhouding, overeenkomstige en duidelijke kleuren en iconografie, ondersteuning voor schermlezers en responsief scherm- en tekstgedrag zonder verlies van functionaliteit.

“Wij zijn de eerste Contact Center as a Service (CCaaS)-aanbieder die updates voor onze producten aankondigt die voldoen aan de nieuwste WCAG 2.2-criteria, waarmee we onze toewijding aantonen om de beste leverancier te zijn van toegankelijke contactcenter cloud-services voor klantcontact voor alle organisaties,” aldus Richard Manthorpe, Product Director bij Content Guru.

“We werken voortdurend aan het verbeteren van de toegankelijkheid van het storm-platform en zijn blij dat een uitgebreid assortiment producten kan voldoen aan alle WCAG 2.2-ontwerpprincipes en -criteria sinds de publicatie van de richtlijnen in oktober 2023. Van klantenservicemedewerkers tot backoffice-experts zal de nieuwe update een grotere toegankelijkheid en verbeterde workflow voor alle storm-gebruikers mogelijk maken.”

Toegankelijkheidsupdates

De nieuwe toegankelijkheidsupdates, die zijn ontworpen om de productiviteit en toegankelijkheid voor medewerkers te verbeteren, vooral voor mensen met een handicap, voldoen aan alle WCAG 2.2-vereisten tot het hoogste AA-niveau. De storm-services die hieronder vallen zijn onder meer storm DTA®, de omnichannel agentdesktop, storm WFM™, de service voor personeelsbeheer, en storm CONDUCTOR™, de nieuwe servicemanagementtool van Content Guru.

De komende maanden zullen klanten diverse nieuwe toegankelijkheidsfuncties zien die worden uitgebracht op storm-modules, waaronder Content Guru’s opname- en rapportagemodules storm VIEW™ en storm RECORDER™, met extra beschikbaarheid van kwaliteitsbeheer en unified communications-tools, storm QM ™ en storm UC™.

Waarom toegankelijkheid?

Toegankelijke oplossingen geven organisaties de mogelijkheid om meer medewerkers aan te nemen, ongeacht hun handicap of beperking, aldus Content Guru. Het bedrijf zet zich in voor het bieden van inclusieve gebruikerservaringen, waardoor klantenservice afdelingen kunnen voldoen aan de behoeften van medewerkers en daarmee de productiviteit en werktevredenheid kunnen verhogen. De updates van de storm-services zorgen ervoor dat klanten uit de publieke sector van Content Guru volledig zullen voldoen aan de huidige Europese normen voor digitale toegankelijkheid, de EU-richtlijn voor web toegankelijkheid (EN 301 549), die de vorige versie van WCAG (2.1 AA) heeft aangenomen als basis. Bovendien voldoen de bijgewerkte toegankelijkheidseisen van storm aan de toekomstige normen van de EU, bekend als de European Accessibility Act (EAA, Richtlijn [EU] 2019/882), die vanaf juni 2025 van toepassing zal zijn. (Content Guru)

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top