Zendesk kondigt strategische samenwerking met AWS

Zendesk kondigt strategische samenwerking met AWS

by Ziptone
24 maart 2023

Zendesk kondigt een vijfjarige strategische samenwerkingsovereenkomst (SCA) aan met Amazon Web Services (AWS) om bedrijven te helpen gepersonaliseerde klantervaringen op schaal te bieden, met technologie die met hen meegroeit.

De strategische samenwerking is bedoeld om bedrijven te helpen snellere, op maat gemaakte conversatie-ervaringen te bieden aan klanten via alle kanalen, terwijl ook de efficiëntie van support-activiteiten wordt verbeterd door het gebruik van AI-gedreven tools, bots en analyses op een open en flexibele service. Door de klantervaring (CX) voor zowel klanten als servicemedewerkers naadloos te laten verlopen, helpen Zendesk en AWS bedrijven om concurrerend te blijven, klantloyaliteit te behouden en zich aan te passen aan snel veranderende marktomstandigheden.

“Zendesk is al vele jaren zowel lid van het AWS Partner Network als klant en maakt gebruik van onze cloud services om innovatieve customer- en employee experience-oplossingen voor klanten te creëren”, zegt Ruba Borno, Vice President, Worldwide Channels and Alliances bij AWS. “Deze strategische samenwerkingsovereenkomst met Zendesk stelt bedrijven in staat ervaringen te personaliseren met behulp van data, klantervaringen naar een hoger niveau te tillen en bedrijven te helpen hun klantenservice-activiteiten in de cloud te automatiseren en op te schalen.”

De SCA brengt de nieuwste innovaties van Zendesk Suite op het gebied van klantenservice naar AWS en AWS Marketplace met de mogelijkheid om:

  • Enterprise-level, veilige klantenserviceprogramma’s en chatbots te bouwen op een betrouwbare cloud-architectuur die meegroeit met het bedrijf.
  • Conversatie-ervaringen te creëren via potentiële contactkanalen en apparaten
  • Ondersteuning te bieden via meerdere kanalen in Zendesk Sunshine Conversations, Amazon Connect en AWS Contact Center Intelligence.
  • Interacties te personaliseren en problemen snel op te lossen met ingebouwde chatbots.
  • Het klantbehoud te verhogen door AI te gebruiken om klantemoties te analyseren en de beste actie te ondernemen.
  • De productiviteit van klantenservicemedewerkers te stimuleren met op AI gebaseerde tools die hen helpen sneller te reageren en problemen op te lossen door opties voor self-service, tijdbesparende routering en door AI aangedreven workflows te bieden.

(Zendesk)

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top