Oplichters maken misbruik van opgedoekt X-account KLM

Oplichters maken misbruik van opgedoekt X-account KLM

by Ziptone
11 april 2024

KLMOplichters doen zich op X voor als klantenservicemedewerkers van KLM en proberen zo creditcardgegevens te bemachtigen van klanten die via het platform met de luchtvaartmaatschappij in contact proberen te komen. Dat schrijft NH Nieuws.

 

KLM is sinds 1 mei 2023 gestopt met X (toen nog Twitter) als klantenservicekanaal. Omdat veel klanten daar nog niet van op de hoogte zijn, maken oplichters daar misbruik van. NH Nieuws nam de proef op de som. “Zodra je @KLM een bericht hebt gestuurd, duurt het niet lang voordat je een reactie krijgt. De oplichters achter de nep-accounts excuseren zich voor het ongemak en willen het in de DM graag voor je oplossen. Daar wordt naar je telefoonnummer gevraagd, waarna het gesprek verplaatst naar WhatsApp of via de telefoon. Om het probleem op te kunnen lossen zijn persoonsgegevens nodig, waaronder creditcardgegevens. Daar zijn de fraudeurs naar op zoek.”

KLM erkent van het probleem op de hoogte te zijn: ”We proberen nepaccounts zoveel mogelijk proactief op te sporen en te rapporteren. Dat doen we dagelijks”. KLM adviseert gedupeerden om aangifte te doen. ”Je kunt zien of een account echt is aan het gouden vinkje op X en aan het groene vinkje op Whatsapp.” (NH Nieuws)

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top