AirFrance en KLM stoppen klantcontact via Twitter

AirFrance en KLM stoppen klantcontact via Twitter

by Ziptone
1 mei 2023

Air France en KLM verlenen geen customer service meer via Twitter. AirFrance geeft aan hiermee te stoppen vanwege de veranderingen die Twitter heeft doorgevoerd in de algemene voorwaarden. De maatschappij verzoekt passagiers om telefonisch contact op te nemen (via een gratis nummer) of een online contactformulier te gebruiken. Daarnaast wordt Messenger aangeboden aan Facebook-gebruikers. Eerder heeft het bedrijf WhatsApp als kanaal toegevoegd.

 

Ook KLM heeft vandaag aangekondigd geen DM’s vanuit Twitter meer in behandeling te kunnen nemen. De customer service van KLM is duidelijker over de verandering: “Twitter DM’s worden niet langer geladen in ons beschermde customer care systeem, wat het voor ons moeilijk heeft gemaakt om te helpen met vragen over persoonlijke informatie. U kunt er echter van op aan dat alle DM’s die vóór 1 mei naar ons zijn verzonden nog steeds door ons team worden beantwoord. Voor verdere hulp kunt u contact met ons opnemen via onze andere beschikbare kanalen op http://klmf.ly/ContactCentre. Wij waarderen uw begrip voor deze kwestie.”

Mogelijk speelt ook de aangekondigde tariefsverhoging van de Twitter-API een rol, waardoor de maandelijks kosten mogelijk in de tonnen gaan lopen.

KLM biedt verder dezelfde kanalen als AirFrance, maar daarnaast ook Apple Messages en Live Chat. (AirFrance, KLM)

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top