Telemarketing in België leidt tot steeds meer klachten

Telemarketing in België leidt tot steeds meer klachten

by Ziptone
23 mei 2022

In België blijkt het Belgische Bel-me-niet-meer-register niet goed te werken. Wie zijn gegevens daar laat noteren, krijgt nog te vaak telefoontjes van telemarketeers. In het Belgische register, dat sinds 2015 bestaat, staan gegevens van anderhalf miljoen Belgen.

Maar sinds de invoering van het register blijft het aantal klachten (via meldpunt.belgie.be) daarover bij de Economische Inspectie (EI) toenemen: van 3.660 klachten in 2016 naar 6.858 in 2018 en naar 9.223 in 2021. De EI voerde controles uit bij ­zestig telemarketingbedrijven. Ten opzichte van 3 miljoen telefoontjes bleek er meer dan 31.000 keer gebeld te zijn naar mensen die op de lijst stonden. Bij meer dan een half miljoen telefoontjes werden andere ­inbreuken vastgesteld.

De EI gaf de telemar­keteers waarschuwingen en legde boetes op die kunnen oplopen tot 60.000 euro. (De Standaard)

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top