BMW introduceert Proactive Care

BMW introduceert Proactive Care

by Ziptone
28 september 2023

Proactive CareDe Duitse autofabrikant zet een volgende stap in klantenservice met Proactive Care. Hierbij worden data en kunstmatige intelligentie gecombineerd, waardoor BMW auto’s in staat stelt om zelfstandig bestaande en voorspelbare servicebehoeften te identificeren. Bij Proactive Care neemt vervolgens BMW het initiatief om klanten te benaderen via het kanaal van hun voorkeur. Dat kan via de My BMW app, een melding in de auto, een e-mail of een telefoontje van Roadside Assistance.

Daarnaast verbetert Proactive Care ook de service-ervaring op lange termijn door de technische ondersteuning en de mobiliteitsoplossingen te flexibiliseren. Met Proactive Care kan de juiste dealer binnen het wereldwijde netwerk worden geselecteerd als een werkplaatsbezoek nodig is. Online afspraken maken en gepersonaliseerde servicevideo’s met online betaalopties behoren tot de vele beschikbare functies. Het serviceconcept is beschikbaar voor alle BMW-modellen uitgerust met BMW Operating System 7 of later, vanaf versie 07/2019. Om deel te nemen hebben klanten een actief BMW ConnectedDrive contract nodig en moeten ze hun auto registreren in de My BMW app of portal met behulp van hun BMW ID en contactgegevens. (BMW)

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top