Boosheid bij contactcenter agents ING Leeuwarden

Boosheid bij contactcenter agents ING Leeuwarden

by Ziptone
27 februari 2023

De contactcenters van ING Nederland (met een vestiging in Leeuwarden en een in Groningen) hebben te maken met onrust onder het personeel. Dat valt op te maken uit een artikel dat het FD gisteren heeft gepubliceerd.

Voorheen had ING nog drie kantoren in Leeuwarden, inmiddels is alles ondergebracht in De Zwei, het laatste van de voorheen drie ING-kantoren in Leeuwarden, waar een groot deel van de klantcontactmedewerkers werken. Het cao-voorstel dat de bank heeft gedaan, wordt als onvoldoende beschouwd. In een enquête van de vakbonden onder het ING-personeel stemde bijna de helft van de ruim 14.000 werknemers met een cao tegen het voorstel van het ING-bestuur. Ook het laatste voorstel — een collectieve loonsverhoging van 3% ingaand in oktober dit jaar en nog eens 4% een jaar later — stuit op grote weerstand, aldus het FD.

Het uurloon begint bij 14,50 bruto per uur, maar daar komt bij dat het klantcontactwerk in tegenstelling tot ‘gewone kantoorbanen’ nogal wat beperkingen kent, zoals regels over lunchen, koffiepauzes en wc-bezoek. De bank heeft aan het FD bevestigd dat door bezettingsproblemen de werkdruk hoger is dan normaal, waardoor er strakker wordt gestuurd op de AHT van 530 seconden. Een medewerker die wordt geciteerd door het FD, denkt dat het nog een jaar of vijf duurt voordat ING en het klantcontactwerk uit Leeuwarden verdwenen is. (FD)

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top