RingCentral, aanbieder van UCaaS en CCaaS-oplossingen, heeft opnieuw een ontslagronde doorgevoerd. Dat schrijft Channel Futures. Bronnen melden dat deze vierde ontslagronde de opmaat zou zijn voor een overname van concurrent 8×8. De laatste ontslagronde was in november 2022, toen het bedrijf 10 procent van de medewerkers naar huis stuurde.
Volgens CX expert Blair Pleasant zijn er momenteel behoorlijk wat aanbieders die nog niet winstgevend zijn en een te groot aantal mensen aan boord hebben gehaald. Dat maakt zowel investeerders als beleggers op een gegeven moment terughoudend. Marktanalisten waarschuwen voor overwaardering van dit soort bedrijven.
De herstructurering kan ook te maken hebben met verliezen die te maken hebben met het partnership met Avaya, gestart in 2019. RingCentral legde toen 500 miljoen dollar in voor het partnerschap met Avaya, bovenop een investering van 125 miljoen dollar. De gezamenlijke UCaaS-oplossing Avaya Cloud Office by RingCentral zou het vlaggenschip van Avaya moeten worden.
Technologie