8 april 2023
Op 11 mei maakt MarketResponse tijdens een inspiratiesessie met Platform voor Klantgericht Ondernemen (PvKO) bekend wat het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland is. De titel wordt toegekend op basis van onafhankelijke onderzoek naar klantvriendelijkheid onder klanten. De verkiezing geeft sinds 2007 een actueel en accuraat beeld van de stand van de klantvriendelijkheid in Nederland, gebaseerd op 50.000 meningen van klanten. Bovendien laat de verkiezing zien hoe klantvriendelijkheid zich heeft ontwikkeld in de afgelopen zestien jaar.
Afgelopen week werden de nominaties voor de verschillende branches bekend gemaakt:
- Automotive: Audi, BMW, Mercedes, Suzuki, Toyota
- Banken: ASN Bank, ICS, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank
- Energiebedrijven: Energiedirect.nl, ENGIE, Essent, Greenchoice, Vattenfall
- Goede doelen: CliniClowns, Diabetesfonds, Dierenbescherming, KiKa, Stichting ALS
- Leisure: Diergaarde Blijdorp, Efteling, Madurodam, Van der Valk, Walibi World
- Openbaar vervoer: Arriva, Connexxion, HTM, Keolis, Qbuzz
- Retail: bol.com, Holland & Barrett, Rituals, Welkoop, zooplus
- Supermarkten: Albert Heijn, Jan Linders, Makro, Picnic, Poiesz
- Telecom: Ben, Simpel, Simyo, T-Mobile, Vodafone
- Verzekeraars: DELA, DSW Zorgverzekeraar, Menzis, Univé, ZLM
(MarketResponse)