Zendesk komt met beveiligde generatieve AI-oplossingen

Zendesk komt met beveiligde generatieve AI-oplossingen

by Ziptone
4 oktober 2023

Gebruikers van Zendesk kunnen nu door generatieve AI aangedreven bots inzetten die klanten snel en naadloos antwoorden geven. Bovendien beschikken servicemedewerkers, beheerders en managers over meer AI-tools om hun CX-oplossingen aan te passen en te verbeteren.

 

Als onderdeel van deze release breidt Zendesk AI intentiedetectie uit naar aanvullende sectoren en gebruiksscenario’s, waaronder verzekeringen en toerisme. Bedrijven in deze sectoren kunnen nu algemene doelen aanpassen aan hun specifieke behoeften, zoals het detecteren van veelgestelde vragen van reizigers en het escaleren naar specifieke servicemedewerkers die speciaal zijn uitgerust om bepaalde problemen op te lossen.

Daarnaast kondigt Zendesk AI for Voice aan, waardoor het handmatige werk voor callcentermedewerkers verder wordt verminderd door het gesprek samen te vatten, een transcriptie te maken en klantsentimentent te identificeren. Dit bespaart tijd en zorgt ervoor dat medewerkers zich kunnen concentreren op het oplossen van het probleem van de klant.

Om bedrijven in staat te stellen te voldoen aan FedRAMP- en ISO-certificeringen en HIPAA- en GDPR-vereisten introduceert Zendesk een Advanced Data Privacy & Protection-pakket. Dat omvat onder andere verbeterde encryptiemogelijkheden en opties om te specificeren welke gegevens worden getoond en bewaard. Ook kan worden vastgelegd wie gegevens heeft geopend en ernaar heeft gezocht.

Deze mogelijkheden helpen organisaties bij het beheren van de nieuwe datavereisten die worden versneld door de vooruitgang op het gebied van AI. Terwijl de sector zich blijft ontwikkelen, streeft Zendesk ernaar bedrijven door veranderende regelgeving te leiden en controle en flexibiliteit te garanderen over de manier waarop klantgegevens worden beheerd. (Zendesk)

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top