QVC sluit contactcenter en gaat over op WFH

QVC sluit contactcenter en gaat over op WFH

by Ziptone
9 november 2022

E-commercebedrijf QVC (dat vooral teleshoppingkanalen exploiteert) is van plan zijn callcenterlocatie in het Duitse Bochum te sluiten. De werknemers gaan in de toekomst allemaal vanuit huis werken. Als de ondernemingsraad instemt met deze plannen, wordt het gebouw dat in 2002 in gebruik werd genomen, verkocht. In het contactcenter in Bochum werken bijna 500 medewerkers.

Als het aan QVC ligt, wordt telewerken de toekomst. De afgelopen tijd heeft het bedrijf al meer dan 70% van alle medewerkers gefaciliteerd om vanuit huis te gaan werken. Werknemers die niet in de directe omgeving van Bochum wonen, zouden mobiel kunnen werken, aldus QVC. De beslissing om de locatie te sluiten is genomen “met het oog op de vroegere en toekomstige ontwikkeling van het belvolume in de richting van digitale bestelkanalen en om het concurrentievermogen te handhaven”, aldus het bericht in Callcenterprofi.de.

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top