Webhelp verlengt contract met Centric voor werkplek- en systeembeheer

Webhelp verlengt contract met Centric voor werkplek- en systeembeheer

by Ziptone
22 mei 2023

centricWebhelp Nederland B.V. heeft Centric opnieuw de opdracht gegeven de servicedesk-, on-site support- en systeembeheertaken op zich te nemen. Beide bedrijven werken al tien jaar samen. Webhelp heeft opnieuw voor Centric gekozen vanwege de goede onderlinge band en de flexibiliteit die Centric biedt, aldus het bericht van Centric.

De keuze voor Centric is opvallend. Het bestuur van het bedrijf Centric staat al jaren ter discussie; verschillende grote klanten hebben hun contracten opgezegd of niet verlengd en medewerkers en topmanagers zijn vertrokken of hebben daartoe plannen.

Die situatie leidde er toe dat Centric met hoge kosten voor de noodzakelijke inhuur van mensen te maken kreeg om vertrekkend personeel op te vangen, aldus de Ondernemingskamer (OK). “De Nederlandse activiteiten van Centric waren als gevolg daarvan inmiddels verlieslatend. Dit alles vormde een directe en acute bedreiging voor de continuïteit van Centric en de met haar verbonden onderneming,” aldus de OK.

De OK doet ook onderzoek naar het bestuur van Centric, nadat eind vorig jaar eigenaar Gerard Sanderink bovendien door de OK werd afgezet als bestuurder. De OK heeft daarna Peter Wakkie aangesteld als CEO. Die heeft verklaard dat het herstel van Centric goed verloopt en dat hij grote klanten  heeft kunnen overhalen om te blijven.

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top