Eneco zet klanten ook bij de app in de wacht

Eneco zet klanten ook bij de app in de wacht

by Ziptone
4 januari 2023

De invoering van het prijsplafond leidt tot chaotische taferelen bij de klantenservice van Eneco en andere energiebedrijven. Niet alleen roepen meterstanden en het prijsplafond veel vragen op, consumenten klagen ook dat zij hun energiekosten niet langer nauwkeurig kunnen monitoren. Het leidt (opnieuw) tot lange wachttijden aan de telefoon; Eneco stelde zelfs een wachtrij in voor toegang tot de Eneco-app in. Dat schrijft het AD vandaag.

Klanten die weigeren om op een slimme meter over te stappen of nog een oude meter hebben, moeten zelf hun meterstand doorgeven. Volgens het AD gaat het bij Eneco om 330.000 huishoudens, bij Essent 250.000 en bij Vattenfall 400.000. Op social media regent het boze reacties. Ook is er onbegrip over de wachttijd (van een uur) voor toegang tot de Eneco-app. Essent begrenst vanwege de drukte telefoontjes aan de klantenservice. Na drie minuten wachten worden gesprekken automatisch beëindigd.

Volgens Eneco zijn de systemen van het bedrijf niet in staat de extra belasting van de Eneco-app te verwerken. Het aantal gelijktijdige gebruikers ligt tweemaal zo hoog als normaal, volgens een woordvoerder en opschalen lukt blijkbaar niet. Het bedrijf werkt wel, net als Vattenfall en Essent aan de realisatie van een online app die realtime inzicht geeft.

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top