Bedrijfsprofiel Teleperformance Benelux & Suriname
Teleperformance is expert in omnichannel klant- en burgercontact. Het bedrijf helpt organisaties in de publieke en private sector om burgers en consumenten op afstand van de beste service te voorzien, via verschillende kanalen; telefoon, social media, chat, messaging, e-mail en digitale assistenten. Teleperformance heeft zes vestigingen in Nederland en een vestiging in Suriname. Wereldwijd telt het bedrijf 380.000 medewerkers verdeeld over 83 landen. De Nederlandse vestiging bestaat sinds 1993.
Portfolio
Teleperformance levert uiteenlopende diensten op het gebied van customer service, customer care, technische dienstverlening, backoffice-, retentie- en incassowerkzaamheden in de B2B en B2C markt. De afgelopen jaren heeft Teleperformance gefocust op digitale transformatie. De expertise en gedegen technologische kennis stelt Teleperformance in staat om samen met haar partners tailormade oplossingen voor iedere klant aan te bieden.
Markten
De klanten van Teleperformance zijn actief in vrijwel alle sectoren, zowel publiek als privaat, waaronder zakelijke dienstverlening, utility, telecom, de zorg, financiële sector, logistiek, (e-)retail en automotive.
Vestigingen Maastricht, Tilburg, Zoetermeer (2), Zwolle, Utrecht, Paramaribo (Suriname)
Omvang Circa 3.000 medewerkers (Nederland en Suriname), wereldwijd 383.000 medewerkers
Omzet (2022) ca € 286 miljoen Benelux & Suriname (wereldwijd: € 5,73 mld, 2020)
Certificaten en lidmaatschappen
Certificaten: ISO 27001, COPC, WFT, PCI-DSS, SOC Type I en Type II. Het bedrijf is ook Great Place to Work gecertificeerd.
Aangesloten bij WFC, KSF, KIRC
Contactgegevens
Thijs Kiemenij, director business development, Thijs.kiemeneij@teleperformanc