Teleperformance in Nederland gecertificeerd als ‘Great Place to Work’

Teleperformance in Nederland gecertificeerd als ‘Great Place to Work’

by Ziptone
23 februari 2021

Teleperformance heeft in Nederland de certificering behaald van het wereldwijde, onafhankelijke onderzoeksinstituut Great Place to Work. De thema’s vertrouwen, trots en werkplezier zijn uitgebreid onderzocht onder de bijna 4.000 vaste medewerkers van Teleperformance in Nederland. Het positieve eindresultaat laat zien dat Teleperformance voldoet aan de vereiste criteria van goed werkgeverschap.

Norbert van Liemt, ceo van Teleperformance Benelux: “Wij zijn ongelooflijk trots op de certificering, omdat het onze ontwikkeling tastbaar maakt. Het is mooi dat dit door een onafhankelijk en gerenommeerd instituut als Great Place to Work wordt erkend. Onze collega’s zijn onmisbaar voor de toekomst van de klantcontactsector. Als organisatie willen wij het vak van klantcontactmedewerker naar een hoger niveau tillen. Hun welzijn staat hierbij centraal. We hebben de afgelopen jaren mooie stappen gezet door steeds beter door de ogen van onze medewerkers te kijken. Dat wordt door deze certificering bekrachtigd.”

Willemijn van Mourik, Employee Experience Director voor Teleperformance Benelux, noemt de erkenning in deze coronaperiode extra betekenisvol. “We hebben door corona een hele snelle transitie moeten maken naar thuiswerken. Met elkaar zijn we in staat geweest om hierbij onze medewerkers centraal te blijven stellen. Onder meer door iedereen goed geïnformeerd te houden over de belangrijkste ontwikkelingen, te focussen op de mentale en fysieke gezondheid en door verschillende online activiteiten te organiseren. Zo houden we hen ook op afstand verbonden aan onze organisatie. Met name de hoge waardering voor het gevoel van betrokkenheid en voor de materiële en immateriële ondersteuning bevestigt dat we op de goede weg zijn.”

Als lid van de Werkgeversvereniging Facilitaire Contactcenters (WFC) heeft Teleperformance eind 2020 met de vakbonden FNV, CNV en Qlix een akkoord bereikt over een nieuwe cao voor klantmedewerkers. Hierin zijn onder meer afspraken vastgelegd over een hoger salaris, een thuiswerkvergoeding en doorgroeimogelijkheden. Ook voert Teleperformance op dit moment serieuze gesprekken over een pensioenregeling voor klantcontactmedewerkers. Van Liemt: “Met de sector, onze klanten en andere stakeholders willen we de komende jaren verdere verbeteringen doorvoeren. Deze certificering stimuleert ons om daarin het voortouw te blijven nemen.”

Het onderzoek van Great Place To Work geeft inzicht in de beleving van medewerkers, de manier van samenwerken en het leiderschap binnen een organisatie. Great Place To Work geeft op basis hiervan verbeterpunten voor een sterke organisatiecultuur en begeleidt in de opvolging hiervan. De internationale organisatie werkt met bedrijven, non-profitorganisaties en overheidsinstanties in 60 landen op alle continenten. (Teleperformance)

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top