Pensioenregeling facilitaire contactcenters lijkt in aantocht

Pensioenregeling facilitaire contactcenters lijkt in aantocht

by Ziptone
31 januari 2022

Na eerdere berichten over het opschorten van gesprekken lijkt er nu weer vaart in de cao-onderhandelingen te zitten. In januari hebben de werkgevers verenigd in de WFC tweemaal gesproken met de bonden. De werkgevers zijn bereid een half procent toe te voegen aan de verschillende percentages (voor verschillende ervaringsniveaus van agents) van het minimumloon die tot nu toe gehanteerd werden. Ook wil de WFC in de eerste helft van dit jaar een pensioenmodel ontwikkelen. Dat zou in de tweede helft van het jaar kunnen worden geïmplementeerd door de werkgevers, zodat er mogelijk per 1 januari 2023 een pensioenregeling beschikbaar is. De cao facilitaire contactcenters is de enige cao in Nederland die nog geen pensioenregeling kent. Na het wegpoetsen van enkele schoonheidsfoutjes zou de totale loonsverhoging dan uitkomen op 3 procent, zei Norbert van Liemt, ceo Teleperformance Benelux en voorzitter van de WFC, in een interview met Ziptone.

Van Liemt zou ook nu graag weer zien dat de WFC een poging waagt om de cao algemeen verbindend verklaard te krijgen. Ook zou per begin 2024 de werkingssfeer van de cao kunnen worden uitgebreid naar de supervisor- of teamleiderfunctie. Dat was al eerder een wens van de vakbonden.

Daarnaast werkt Teleperformance zelf aan uitbreiding van de interne pensioenregeling. Die aanpassing zou volgens Van Liemt positief kunnen uitpakken voor medewerkers van TP, maar de ondernemingsraad moet de interne regeling nog goedkeuren.

In de vorige cao (waarvan de looptijd eindigde op 31-21-2021) was al afgesproken dat er zou worden toegewerkt naar een pensioenregeling. (Ziptone)

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Top