Teleperformance tweemaal genomineerd voor Customer First Partnership Award

Teleperformance tweemaal genomineerd voor Customer First Partnership Award

by Erik Bouwer
15 maart 2017

 Customer First Awards15 maart 2017 – Teleperformance, wereldwijd marktleider in outsourcing van multichannel klantcontact, heeft twee nominaties in de wacht gesleept voor de Customer First Awards. Beide nominaties vallen in de categorie ‘partnership award’, waarin de samenwerking tussen twee organisaties centraal staat.

Teleperformance, dat in Nederland 29 opdrachtgevers bedient, heeft bij het indienen van de klantcases specifiek gekozen voor het belichten van de samenwerking met opdrachtgevers, zo licht Norbert van Liemt, CEO Teleperformance Benelux en Suriname toe. “Samenwerking in outsourcingconstructies omvat veel meer dan een goed contract. Zaken als culturele fit, openheid en wederzijds vertrouwen zijn bepalend voor het succes. Omdat we er van overtuigd zijn dat deze facetten in veel outsoucingdeals onderbelicht blijven, willen we onze ervaring en inzichten op dit vlak graag delen.”

Hans Reuver, CCO Teleperformance Benelux en Suriname: “De culturele fit tussen klant en dienstverlener kan je aan het begin vaststellen, maar voor het opbouwen van wederzijds vertrouwen moet en kan je echt de tijd nemen. Als de relatie na enige tijd goed in elkaar zit, ontstaat er een basis die ruimte biedt voor het nemen van intelligente risico’s en het samen uitvoeren van innovatieve experimenten. In een goede relatie is dus ook ruimte voor falen, voor conflict en voor samen leren. Dat is cruciaal in deze snel veranderende wereld.”

customer first awardsVoorafgaand aan haar oordeel legt een delegatie van de Customer First Partnership Awards-jury (bestaand uit Agaath van Til, Erwin Hemmen en onder leiding van voorzitter Gerda Verkerk) nog site visits af op 21 maart. De vakprijzen van de Customer First Awards worden op 20 april uitgereikt in vier categorieën: HR, Strategy, Technology en Partnership (zie voor de andere genomineerden het schema rechts). De Partnership Award wordt toegekend aan de beste case op het gebied van samenwerking tussen twee of meer partijen in een contactcenterorganisatie. Daarbij moet de samenwerking zichtbaar tot meer leiden dan de som der delen. De winnende partners versterken elkaars inzet op het terrein van klantcontact en blinken uit rondom een outsource-, insource- of co-sourcetraject, aldus de organisatie.

Tijdens het CustomerFirst Gala worden ook de winnaars van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland en de Plantronics Team Trophy bekend gemaakt.

Technologie
Top