Van Liemt: ’Wees callcenterpersoneel dankbaar’

Van Liemt: ’Wees callcenterpersoneel dankbaar’

by Ziptone
26 november 2020

Teleperformance ceo Norbert van Liemt herkent zich niet in de kritiek dat callcentermedewerkers zouden worden uitgebuit. Dat stelt hij in een interview met De Telegraaf.

In het gesprek met De Telegraaf blikt Van Liemt terug op de opstart van de coronatestlijn, “een monsterklus”, aldus Norbert van Liemt. “De vraag was of het mogelijk is om zo’n lijn op te zetten met rond de 1.000 tot 1.500 mensen. Dat is ook voor ons flink, zeker omdat het 1 juni al in de lucht moest zijn. Normaal gesproken zouden we het onverantwoord vinden, maar vanwege het grote maatschappelijke belang besloten we ervoor te gaan. Wij zijn de enige partij die dit kan.”

Van Liemt herhaalt dat niemand had verwacht dat er in plaats van 30.000 tot 40.000 telefoontjes op een dag er op de eerste dag 320.000 calls zouden binnenkomen. Hij erkent dat twee weken dag en nacht doorwerken om na twee weken voorbereidingen niet heeft geleid tot een perfect resultaat, maar dat Teleperformance ook verrast werd door het belgedrag.

Op zoek naar betere marges

De ceo van TP reageert ook op het verwijt dat het bedrijf medewerkers zou uitbuiten of onderbetalen. “Daar herkennen wij ons niet in. Natuurlijk zijn verbeteringen mogelijk. Ga je hier tonnen per jaar verdienen? Absoluut niet. Maar je kunt hier wel veel leren, zoals moeilijke gesprekken voeren. Als we mensen zouden misbruiken, zou ik niet naar kantoor durven rijden, dan zou ik elke dag bang zijn om bedreigd te worden,” zegt Van Liemt.

Hij  benadrukt nog weer eens dat de contactcentersector af moet van het gebrekkige imago. TP wil in ieder geval niet meer werken aan opdrachten met te dunne marges. Ook vindt Van Liemt dat contactcentermedewerkers de afgelopen tijd een zware tijd hebben beleefd “met scheldende mensen aan de lijn omdat er geen plek was voor een test. Als zij er niet zouden zijn, dan gaat vliegen mis, internetkopen, de coronatestlijn… Laten we dankbaar zijn voor wat ze doen.”

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top