Cygnific

Cygnific

by Ziptone
Cygnific

Bedrijfsprofiel Cygnific

Cygnific BV is een klantcontactcenter opgericht in 1998 als een zelfstandig onderdeel van KLM. Als dochteronderneming van Air France KLM heeft Cygnific nog steeds sterke banden met het moederbedrijf. Daarnaast is het sinds 2016 dienstverlener voor diverse andere hoogwaardige merken zoals Rituals en Pink Gellac. Ook is Cygnific internationaal actief in Wembley, Curaçao, Tirana, Delhi en Manila. Bij Cygnific werken ruim 2.000 medewerkers met verschillende nationaliteiten, achtergronden en 10+ talen. Het bedrijf heeft een innovatieve kijk op werving, selectie, gamification, workforce management en op het actief monitoren van en inspelen op trends. Jaarlijks handelt Cygnific meer dan 11 miljoen interacties af, met 3,6 miljoen calls, 120.000 chats, 530.000 e-mails en 4,5 miljoen social media contacten.

Portfolio
Cygnific handelt vanuit de gedachte van partnerschap. Het bedrijf levert zowel diensten rondom klantcontact-outsourcing als advies. Dit omvat zowel inbound als outbound contact, op alle kanalen: telefoon, chat, social media, e-mail en conversational commerce. Cygnific levert advies op het vlak van (WFM) planning, reporting, en continuous improvement in de vorm van Lean Six Sigma. In het Centre of Expertise (CoE) verzamelt en deelt het bedrijf kennis om hoge standaarden te handhaven en kwaliteit te waarborgen.

Markten
Cygnific richt zich op omnichannel klantcontactdiensten voor business, employee en consumer in alle markten, van consumentenproducten en luchtvaart tot verkoop en ondersteuning.

Vestigingen
Cygnific heeft vestigingen in Amsterdam (hoofdkantoor), Enschede, Manila, Wembley, Curaçao, Kuala Lumpur, Tirana en Delhi.

Omvang (2023)

Nederland ca. 1.400 medewerkers, buitenland ca. 700 medewerkers.

Omzet (2022): N.A.

Certificaten en lidmaatschappen

Cygnific is lid van de KSF

Contactpersoon
Melanie Stemerdink, Commercial Manager Cygnific
melanie.stemerdink@cygnific.com,

Top