Cygnific kiest Identity & Access Management van Avit Group

Cygnific kiest Identity & Access Management van Avit Group

by Ziptone
1 februari 2022

KLM-dochter en facilitair contactcenter Cygnific heeft een innovatieve Identity & Access Management (IAM) oplossing in gebruik genomen van Avit Group, een managed service provider. De IAM-oplossing helpt Cygnific om het user management te optimaliseren en zo de controle op de rechten die medewerkers hebben voor toegang tot bedrijfsapplicaties te versterken. Dit komt ten goede aan de compliancy van Cygnific.

Cygnific levert wereldwijd customerservice-diensten aan moederbedrijf KLM, andere luchtvaartmaatschappijen en aan retailbedrijven. Op twee locaties in Nederland werken meer dan duizend medewerkers die consumenten bedienen in 18 talen. Het bedrijf vroeg Avit een oplossing te ontwikkelen die user management koppelt aan de HR-omgeving. Hierbij is het uitgangspunt medewerkers optimaal te faciliteren, terwijl het recht op toegang tot de juiste data en applicaties in acht wordt genomen.

Tegelijkertijd wilde Cygnific het inzicht in de gebruikersrechten vergroten en het provisioning-proces vereenvoudigen. De geleverde oplossing draait als een managed service in een Microsoft Azure omgeving. Het is nu voor Cygnific in één oogopslag duidelijk wat de gebruikersrechten zijn van medewerkers. Deze zijn ook heel eenvoudig aan te passen wanneer medewerkers van functie wisselen of door training andere rechten krijgen.

Cygnific wil medewerkers optimaal faciliteren. “Daarom is het voor ons essentieel dat zij prettig kunnen werken en snel en eenvoudig toegang hebben tot de juiste informatie en applicaties. Tegelijkertijd willen we voorkomen dat medewerkers applicaties gebruiken waar zij niet voor geautoriseerd zijn,” aldus Robert Blokzijl, Director Transformation bij Cygnific. (Avit Group)

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top