Meestal binnen 4 minuten geholpen bij energiebedrijven

by Ziptone

Meestal binnen 4 minuten geholpen bij energiebedrijven

by Ziptone

by Ziptone

energiebedrijvenNederlandse energiebedrijven zijn over het algemeen goed telefonisch te bereiken. Bij de meeste energieleveranciers heb je binnen vier minuten een medewerker aan de lijn. Dat blijkt uit een peiling van energievergelijk.nl onder 10 energiebedrijven.

 

Volgens energievergelijk worden klanten bij energiebedrijven Engie en Vandebron vrijwel onmiddellijk door een medewerker te woord gestaan. Deze bedrijven onderscheiden zich door hun zeer goede telefonische bereikbaarheid, met een gemiddelde wachttijd van slechts 1 minuut en 5 seconden voor Engie, en 1 minuut en 22 seconden voor Vandebron. Klanten ervaren de langste gemiddelde wachttijd bij Innova Energie, namelijk 9 minuten en 51 seconden.

Ook bij de grote energiebedrijven, Essent, Eneco en Vattenfall, is de bereikbaarheid op orde. Bij Vattenfall moesten de onderzoekers twee keer bijna 16 minuten wachten, maar werd ook tweemaal snel opgenomen. Energievergelijk.nl leidt uit de resultaten af dat het beter is om in de ochtend te bellen. Klanten die direct na opening van de klantenservice in de ochtend bellen, krijgen sneller een medewerker aan de lijn. De vergelijkingssite geeft als meest waarschijnlijke reden hiervoor aan dat de meeste klanten ’s middags tijdens de lunchpauze of na werktijd bellen naar hun leverancier. Een andere mogelijkheid is dat de bezetting van het contactcenter beperkt is omdat ook medewerkers lunchpauze hebben.

Verbetering

De bereikbaarheid van energiebedrijven heeft de afgelopen jaren nogal onder druk gestaan. Onder meer door de energiecrisis, een hoog verloop en een relatief hoog verzuim kampten meerdere energiebedrijven met lange wachttijden.

Eerder onderzocht energievergelijk.nl ook hoe de klantenservice en prijsstelling van de verschillende energiebedrijven wordt ervaren. Daaruit kwamen Tibber, Zonneplan en United Consumers als beste naar voren.

Het onderzoek van energievergelijk.nl is uitgevoerd tussen 12 en 24 februari 2024. Iedere leverancier is zes keer gebeld (3 keer om 09:00 en 3 keer om 14:00). (Energievergelijk.nl/Ziptone)

Ook interessant

Customer Experience, Featured

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top