WFC blij met algemeen verbindend verklaarde cao; al in gesprek over nieuwe cao

by Ziptone

WFC blij met algemeen verbindend verklaarde cao; al in gesprek over nieuwe cao

by Ziptone

by Ziptone

Norbert van Liemt, voorzitter van werkgeversvereniging van facilitaire contactcenters WFC, is verheugd over de algemeen verbindend verklaring (avv) van de lopende cao. “Deze geldt vanaf nu voor de gehele sector. Dat sluit aan op de doelstelling van de WFC om het imago van de klantcontactsector te verbeteren. Fijn dat we samen met de bonden tot zo’n goed resultaat zijn gekomen.”

 

wabHij benadrukt dat de 16%-loonstijging waar vakbond FNV over rept, uitsluitend geldt voor de werknemers van niet bij de WFC aangesloten contactcenters. De WFC-leden (te weten Teleperformance, Webhelp, Conduent, Call-IT/IPG, Sitel, Transcom, Yource, Vanad Group, Custom Connect, Soleo, Continuum, Majorel en DIRECT Klantcontact) hebben deze verhoging afgelopen januari al doorgevoerd, aldus Van Liemt.

WFC vertegenwoordigt 62,1% van de markt

Van Liemt legt uit dat zo’n traject flink wat tijd kost: er moet onderzoek worden gedaan naar de representativiteit van de werkgeversvereniging en het aanvraag- en goedkeuringsproces bij het ministerie kost tijd. “Door dat onderzoek naar de representativiteit heeft WFC nu de bevestiging dat zij 62,1% van de facilitaire markt vertegenwoordigt.”

Terwijl de inkt van de huidige cao nog maar nauwelijks droog is, zijn de leden van de WFC al gestart met gesprekken met de bonden over de nieuwe cao voor na 1 januari 2024. Die zou het liefst een cao met een looptijd van twee jaar willen afsluiten. Maar zaken als hoge inflatie en de impact van de aanpassing van het wettelijk minimumloon per 1 januari 2024 maken het volgens de WFC-voorzitter wat lastiger om ver vooruit te kijken. “We zijn in goed overleg met de bonden en hopen dat we in september of oktober met goed nieuws kunnen komen,” aldus een optimistische Van Liemt. (Ziptone)

Ook interessant

Featured, Human Resources
Top