Yource laat ook Nederlandse procedures en werkwijze checken

Yource laat ook Nederlandse procedures en werkwijze checken

by Ziptone
30 november 2021

Niet alleen de klokkenluider die misstanden bij de Gentse vestiging van Yource meldde bij Het Laatste Nieuws en Agentschap Zorg en Gezondheid hebben onregelmatigheden geconstateerd. Ook Yource zelf geeft nu aan dat “uit eigen onderzoek naar voren lijkt te komen dat de gemaakte afspraken niet correct zijn nagekomen en dat dit onopgemerkt is gebleven”.

Het bedrijf heeft naar eigen zeggen meteen vervolgacties ondernomen, onder meer door het inschakelen van Kroll, een gespecialiseerd extern forensisch onderzoeksbureau, dat verder onderzoek zal doen. Yource wacht de resultaten van dit onderzoek af, aldus de woordvoerder in reactie op vragen van Ziptone. Mochten we onterechte facturen hebben gestuurd aan de Vlaamse overheid, dan zullen we die bedragen uiteraard terugbetalen.”

Controle op processen in Nederland

Op de vraag of ook de controles in Nederland zijn aangescherpt – Yource voert ook contactcenterdiensten uit in het kader van het Nederlandse coronabestrijdingsprogramma – zegt de woordvoerder van Yource dat de Nederlandse organisatie van Yource andere procedures en systemen gebruikt dan de Belgische onderneming. “Op dit moment is er geen enkele reden om aan te nemen dat de in België ontstane situatie ook voor de Nederlandse organisatie aan de orde is of kan zijn.” Toch laat het bedrijf het externe onderzoeksbureau dat is ingeschakeld ook de procedures en werkwijze van de Nederlandse organisatie bekijken in het kader van het onderzoek.

Schorsing

Yource zegt met pijn in het hart kennisgenomen te hebben van de schorsing door de Vlaamse branchevereniging Customer Contact. “We hebben in het gesprek met hen ook aangegeven dat wij dit zeer serieus nemen en dat wij alles in het werk stellen om de onderste steen boven te krijgen, onze werkzaamheden voor onze klanten te continueren en deze situatie zo snel en goed mogelijk op te lossen. Uiteraard blijven we daarover ook met de Vlaamse branchevereniging in gesprek.” (Ziptone/Erik Bouwer)

Customer Experience, Featured ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top