Bol.com kiest Pega AI-software voor optimaliseren customer journey

Bol.com kiest Pega AI-software voor optimaliseren customer journey

by Klantcontact
3 november 2021

Pegasystems kondigt aan dat het door bol.com is gekozen om de volgende stap te kunnen zetten voor een relevantere klantreis over alle bol.com kanalen heen. Met de keuze voor Pega’s realtime AI maakt de organisatie de overstap van transactionele segmentatie, naar een sterke relationele benadering, aldus Pega. Met Pega Customer Decision Hub, gebaseerd op realtime AI, kan bol.com nog beter inspelen en anticiperen op klantsignalen, van behoefte tot en met aankoop.

In 2020 startte bol.com de zoektocht naar een geïntegreerde marketingmachine van waaruit marketing beslissingen genomen worden. De organisatie koos na een uitgebreid pilotprogramma voor Pega Customer Decision Hub om haar bestaande marketingfundament te transformeren van transactioneel naar relationeel. Hierdoor kan bol.com de klantervaringen optimaliseren en nog meer tegemoetkomen aan de unieke, individuele wensen en behoeften van de klant.

De afgelopen jaren is bol.com van een e-commerce speler doorgegroeid naar een retail tech platform waar zowel kopers als verkopers actief zijn. Met 12,5 miljoen actieve klanten in Nederland en België en een miljoenen assortiment in tientallen productcategorieën is bol.com het grootste online retailplatform van Nederland en België. De klant realtime van dienst zijn met de juiste boodschap is voor het platform cruciaal. (Pegasystems)

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top

Klantcontact.nl gaat verder als Ziptone!

Lees meer