De KSF heeft zeven servicebeloften voor klantcontact geformuleerd. Deze beloften geven richting aan het behartigen van belangen van zowel klanten als medewerkers. De leden onderschrijven de servicebeloften, maar het zijn geen standaarden en wie de servicebeloften niet nakomt, krijgt geen sancties opgelegd. De zeven servicebeloften zijn op 16 november 2020 goedgekeurd door de leden van de KSF.
De zeven servicebeloften zijn:
- Wij gaan respectvol en zorgzaam om met klanten of burgers, in het contact, wij bieden hen gemak in service en zorgen voor goede bereikbaarheid van de organisatie
- Wij nemen feedback die via klantenservice de organisatie inkomt serieus en zorgen voor verbetering
- Wij gaan respectvol om met klantgegevens die ons door de klant zijn toevertrouwd en controleren onze processen hier regelmatig op
- Wij gaan respectvol om met onze medewerkers, zorgen voor goede arbeidsvoorwaarden, goede arbeidsomstandigheden en ontwikkelingsmogelijkheden
- Wij nemen verantwoordelijkheid voor de gang van zaken in het geval van uitbesteden van diensten, leveranciers nemen alleen een opdrachten aan als zij zich aan de beloften kunnen houden
- Wij zorgen ervoor dat techniek klantvriendelijk en medewerkervriendelijk wordt ingezet voor hun gemak
- Wij zorgen er met onze organisatie voor dat wij bijdragen aan een goede beeldvorming over de sector