Klant

Klant

by Ziptone

Omvat individuen, huishoudens en organisaties die in het verleden, momenteel of in de toe­ komst interactie hebben met de onderneming. Externe klanten vallen buiten de onderneming, inter­ ne klanten zijn personen of afdelingen die binnen de onderneming werkzaam zijn en waaraan dien­ sten worden aangeboden. De klant kan op de volgende manieren gekenmerkt worden:

  • is mens, net als u zelf;
  • is koning of komt op nummer 1;
  • maakt (anti)reclame voor de onderneming;
  • kan komen, blijven en gaan;
  • is afnemer;
  • is de bestaansreden van de organisatie;
  • is bron van feedback naar de onderneming (informatiebron);
  • is tevreden of ontevreden;
  • heeft persoonlijke voorkeuren en verwachtingen;
  • heeft een budget;
  • is geëmancipeerd en stelt eisen;
  • betaalt je salaris;
  • is niet alwetend; is onvoorspelbaar.

Zie Customer Relationship Management

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top