Klantenservice Federatie (KSF)

Klantenservice Federatie (KSF)

by Ziptone

De Klantenservice Federatie (KSF) is een Nederlandse branchevereniging op het gebied van klantcontact. De KSF behartigt de belangen van haar leden, deelt kennis en is de expert op het gebied van klantinteractie in Nederland. De KSF heeft een bestuur, een verenigingsbureau en leden.

De ledengroep bestaat uit zowel de vraag- als de aanbodzijde van de markt: bedrijven met een inhouse contactcenter en leveranciers zoals softwarebedrijven, consultants, opleiders, facilitaire contactcenters, HR-dienstverleners, et cetera.

De KSF organiseert onder meer congressen en tientallen expertsessies per jaar ten behoeve van kennisdeling. De KSF verzamelt kennis en informatie, onder andere in de vorm van benchmarkcijfers en inzichten op het gebied van het organiseren, verbeteren en optimaliseren van klantcontact.

Daarnaast behartigt de KSF de belangen van de leden in politiek Den Haag en bij de stakeholders. De KSF heeft ook een rol in kwaliteitsborging, in de vorm van het uitgeven van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en het beheer van het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.

De KSF is ontstaan vanuit VCN – Vereniging Contactcenters Nederland en WGCC (de voorloper van de WFC). De KSF heeft Werkgeversvereniging Facilitaire Contactcenters (WFC) als zusterorganisatie.

Zie ook VCN – Vereniging Contactcenters Nederland, Werkgeversvereniging Facilitaire Contactcenters (WFC), WGCC

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top