Customer Lifecycle

Customer Lifecycle

by Ziptone

Term waarmee de levenscyclus van een klant wordt aangegeven. De lifecycle begint bij de herkenning van de potentiële klant; daarna volgt via markt/klantbewerking de mogelijkheid dat de klant diensten of producten gaat afnemen en relaties aangaat met de organisatie.

Aan het eind van de lifecycle kan een klant stoppen met interacties met de organisatie. In totale duur dat een klant voor een onderneming bestaat, kunnen zich verschillende zaken voordoen, zoals de dreiging of wens te willen opzeggen, variaties in klanttevredenheid en afnamegedrag, het via de klant aanbrengen van nieuwe klanten, up- en cross-selling-mogelijkheden etc.

Met loyaliteitsprogramma’s, customer value programma’s en rententieactiviteiten wordt op gestructureerde wijze getracht zo veel mogelijk in te spelen op de behoeften van de klant in iedere fase van zijn/haar bestaan.

Zie customer journey

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top