Conversie

Conversie

by Ziptone

Letterlijk: omzetting. Conversie verwijst naar het proces waarbij een potentiële klant of prospect besluit zaken te gaan doen en daarmee verandert in een klant. Het proces wordt ook wel converteren genoemd, wat verwijst naar de omzetting. Het kan gaan om het aangaan van een contract voor bepaalde diensten of de aankoop van producten. Conversiecijfers zijn belangrijk om het succes van marketing- en telesales campagnes te meten.

Verwijst bij telefonische verkoop naar het aantal succesvolle ge­sloten deals (gerealiseerde verkopen) als percentage van het aantal gevoerde verkoopgesprekken.

Bij conversie gaat het om het omzetten van een verkoopgesprek in een gerealiseerde verkoop; reden waarom onsuccesvolle belpogingen (zonder contact) niet worden meegenomen. De con­ versie rate is aldus een goede indicatie van de persoonlijke en commerciële effectiviteit van agents. Vaak worden bij de andere uitkomst (geen verkoop) zogenaamde weigerredenen geregistreerd, zoals geen belangstelling, heeft product al, niet-juiste beslisser gesproken, belt terug, etc.

Zie Telesales, Telemarketing, Hitrate, Weigerredenen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top