Vaccinatieafsprakenlijn kampt met wachttijden

Vaccinatieafsprakenlijn kampt met wachttijden

by Ziptone
31 maart 2021

De GGD gaat mogelijk meer telefonisten inzetten bij het callcenter voor prikafspraken. Het is de afgelopen tijd erg druk op de telefoonlijn, waardoor het soms uren duurt voordat mensen een afspraak kunnen maken voor een coronavaccinatie. Dat bericht de NOS.

Door de lange wachttijd zijn mensen mogelijk afgehaakt, zei vaccinatie-coördinator Jaap van Delden, waardoor het aantal vaccinaties achterblijft.  De GGD GHOR overweegt daarom de capaciteit op te schalen. Die capaciteit bestaat nu uit 7500 medewerkers voor het inplannen van vaccinatie-afspraken. Op dagbasis komen er soms 100.000 calls binnen.

Er lijkt ook verwarring te zijn over andere contactkanalen. De GGD stelt dat mensen ook online een afspraak kunnen maken voor de coronavaccinatie. Het adres van de website staat in de uitnodigingsbrief die ze ontvangen. Zorgpersoneel kan alleen telefonisch een afspraak maken.

Het online maken van een afspraak is al weken mogelijk, maar die optie staat niet aangegeven op de informatiepagina van de Rijksoverheid. Daar staat alleen: “U maakt een afspraak voor de inenting tegen corona door te bellen met het landelijk belcentrum van de GGD.”

Drukte bij het callcenter verklaart overigens niet volledig waarom er minder prikken zijn gezet dan verwacht. Niet alle mensen die een uitnodiging hebben ontvangen maken een prikafspraak.

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Top