Salarissen Roemeense nearshore contactcenters stijgen met 10-20 procent

Salarissen Roemeense nearshore contactcenters stijgen met 10-20 procent

by Erik Bouwer
17 januari 2017

17 januari 2017 – De salarissen in nearshore contactcenters in Roemenië stijgen hard. Afgelopen jaar was de stijging in Roemenië 10-12 procent gemiddeld, met een uitschieters tot 22 procent in Boekarest. De facilitaire sector in Roemenië staat onder druk van een sterke, aanhoudende groei. In Boekarest alleen al zijn 12.000 tot 15.000 vacatures voor contactcentermedewerkers. In deze stad zijn onder meer ook Webhelp en Teleperformance gevestigd. Hoewel de loonkosten laag liggen – het aanvangssalaris voor Engelssprekende customer service medewerkers bedraagt 550 euro per maand en loopt op tot 1400 euro per maand voor West-Europese en Scandinavische talen – gaan de nearshore salarissen omhoog. Facilitaire contactcenters groeien met 10-25 procent in omvang per jaar en zoeken nu hun toevlucht tot kleinere plaatsen inRoemenië. De sector in Roemenië concurreert onder meer met Polen. In Polen liggen de loonkosten op het vlak van BPO en klantcontact vaak tweemaal zo hoog.  (Bron: CCWorld)

Human Resources
Top