Pega introduceert Intelligent Virtual Assistent

Pega introduceert Intelligent Virtual Assistent

by Erik Bouwer
24 april 2017

Virtual Assistent24 april 2017 – Pegasystems Inc. heeft de Pega Intelligent Virtual Assistent geïntroduceerd, een AI-gestuurde bot die applicaties eenvoudig verandert in slimme assistenten op elk willekeurig kanaal – van sms en e-mail tot Facebook, Slack en meer. Pega transformeert zo bots van eenvoudige toepassingen voor chat- en dataverkeer naar geavanceerde digitale assistenten die kunnen anticiperen op de behoeften van gebruikers, hen handige suggesties doen, complexe taken afronden en zorgen voor een optimale gebruikersbeleving.

Volgens Pega´s laatste wereldwijde onderzoek over AI geeft slechts 20 procent van de klanten de voorkeur aan op chat gebaseerde klantenservice. Tachtig procent ziet nog steeds liever een echt mens typen aan de andere kant. Ondertussen zwoegen ontwikkelaars op nog meer bots voor de nieuwste kanalen. Pega Intelligente Virtual Assistant is onderdeel van het Pega Platform en transformeert deze kanalen tot intelligente assistenten die persoonlijke klantenservice en echt werk leveren door een natuurgetrouwe benadering van stem of tekst. Dit maakt bots intelligenter en nuttiger voor klanten en medewerkers om te gebruiken in allerhande scenario’s. Zo kan de bot van een bank een klant waarschuwen om zijn tegoed op Alexa te controleren vanwege een dubieuze afschrijving, opent het gesprek daarover en bestelt een nieuwe pas – alles in een en dezelfde sessie met een natuurgetrouwe stem.

Pega Intelligent Virtual Assistant is gepreconfigureerd voor uitbreiding naar Facebook Messenger, Alexa en Google Home.

Technologie
Top