Online chat verdringt e-mail bij klantenservice mobiel

Online chat verdringt e-mail bij klantenservice mobiel

by Erik Bouwer
12 december 2016

klantenservice mobiel12 december 2016 – Nederlandse consumenten regelen wijzigingen aan hun mobiele abonnement bij voorkeur niet via hun mobiele telefoon. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper onder bijna 1.500 consumenten, in juli dit jaar. Een website is met afstand favoriet om wijzigingen door te geven, zoals een ander adres of een aanpassing aan een bundel.

Als het gaat om contact met een medewerker van de klantenservice, dan is de telefoon de meest gekozen optie. Ongeveer een kwart van de mensen gaat naar een winkel van zijn aanbieder voor hulp en vragen. Dit percentage is stabiel, zo blijkt uit cijfers van het Telecompaper Consumer Panel.

Uit het online consumentenonderzoek blijkt verder dat e-mail op zijn retour is, vergeleken met 2013. Online chat neemt die rol over en dat effect is met name bij de jongeren zichtbaar. (Bron: TelecomPaper)

Geen categorie
Top