Megaboete voor Brits direct marketing bedrijf

Megaboete voor Brits direct marketing bedrijf

by Erik Bouwer
15 mei 2017

15 mei 2017 – Keurboom Communications Ltd heeft voor het uitvoeren van bijna 100 miljoen geautomatiseerde cold calls een boete van toezichthouder Information Commissioner’s Office gekregen van 400.000 pond. Bij de toezichthouder waren meer dan 1.000 klachten binnengekomen. De calls zijn uitgevoerd in een periode van nog geen anderhalf jaar en hadden betrekking op verschillende diensten. Het bedrijf beschikte niet over toestemming van de prospects om ze te bellen met geautomatiseerde cold calls. Daarnaast was het voor consumenten vrijwel onmogelijk de afzender te vinden en daar te klagen. De toezichthouder noemde de ongekende omvang van de outboundcampagne en de weigering van Keurboom om mee te werken aan zowel onderzoek als een oplossing als redenen voor de hoogte van de boete. Niet eerder werd in de UK zo’n hoge boete opgelegd aan een telemarketingbedrijf. (Bron: The Guardian)

Customer Experience
Top