Markt voor cloudgebaseerde contactcenters verdrievoudigt tot 2021

Markt voor cloudgebaseerde contactcenters verdrievoudigt tot 2021

by Erik Bouwer
9 november 2016

cloud9 november 2016 – De markt voor cloud gebaseerde contactcenteroplossingen zal tot 2021 groeien tot een omvang van 15,7 miljard dollar, bijna een verdrievoudiging ten opzichte van dit jaar. Dat stelt MarketsandMarkets in het rapport “Cloud-Based Contact Center Market by Solution”. De belangrijkste drivers van de groei zijn een toenemende behoefte aan disaster recovery voorzieningen, behoefte aan snellere uitrol en de vraag naar meer flexibiliteit. Opmerkelijk is dat de marktonderzoekers ook een flinke groei verwachten in de markt voor dialer-oplossingen, bestemd voor outbound activiteiten. Cloudgebaseerde contactcenteroplossingen zullen met name in Noord Amerika worden afgenomen, waar cloudoplossingen ook de hoogste penetratiegraad hebben. In Zuidoost Azië zal de grootste toename in nieuwe cloudgebruikers te zien zijn, hetgeen onder meer wordt toegeschreven aan de opkomst van het internet of things in die regio. In het onderzoek werden forecasts meegenomen van de belangrijkste cloudaanbieders, zoals FIVE9, Cisco, Genesys, Oracle, NICE en Aspect.

Geen categorie
Top