Klantenservice Federatie is niet tegen verdere aanscherping van wettelijke regels voor telemarketing en deurverkoop. In een reactie op de aankondiging van demissionair minister Micky Adriaansen (Economische Zaken) vorige week dat er strengere regels komen, heeft de brancheorganisatie wel gesteld dat in de verdere uitwerking van de plannen input vanuit KSF en de klantcontactsector wordt meegenomen. Dit “om richting te geven en de praktische uitvoerbaarheid te borgen,” aldus KSF.
“Een goede bescherming van de consument is ook in het belang van de klantcontactsector als geheel. Het imago van de klantcontactsector lijdt al jaren onder telemarketingbedrijven die het niet zo nauw met de regels nemen. Daar hebben de sector en organisaties die zich wel netjes gedragen last van,” aldus KSF-directeur Roel Masselink.
Dat neemt niet weg dat KSF het als brancheorganisatie betreurt dat wettelijke regels nodig zijn. KSF is als een van de initiatiefnemers warm pleitbezorger voor zelfregulering en gedragscodes door de klantcontact- en telemarketingsector. De recente aanscherping van de regels in de Code Telemarketing werd door KSF als één van de eerste organisaties omarmd. (KSF)