IoT zorgt binnen vijf jaar voor transformatie van customer service

IoT zorgt binnen vijf jaar voor transformatie van customer service

by Erik Bouwer
19 juli 2016

19 juli 2016 – Het Internet of Things gaat merken helpen om hun customer efficiënter en beter te maken en levert bovendien nieuwe mogelijkheden op voor het versterken van de loyaliteit, aldus een nieuw rapport van Forrester Research. In de analyse van Forrester, genaamd ‘Plan Now for Customer Service by 2021’ is met name aandacht voor nieuwe technologie zoals tweeweg videocommunicatie, augmented reality (AR) en virtual reality (VR), virtual assistants, messaging en connected devices. Volgens Forrester zijn connected devices het meest veelbelovend als het gaat om preventieve service – iets oplossen voordat de klant het als een probleem kan ervaren. Connected devices – van elektronica tot auto’s en van machines tot huizen – zullen minder problemen vertonen. Bedrijven die op dit vlak vooroplopen, kunnen betrouwbare diensten en producten leveren en zo investeren in customer loyalty. Met IoT doet zich een mogelijkheid voor om proactief te investeren in klantgerichtheid. Ook andere technologieoplossingen kunnen bijdragen aan een betere customer experience.

Geen categorie
Top