Gucci investeert in zes contactcenters

Gucci investeert in zes contactcenters

by Ziptone
7 mei 2019

Modemerk Gucci gaat wereldwijd investeren in zes contactcenters om de nieuwe consument in zijn behoefte te voorzien. Gucci CEO Marco Bizzarri verklaart tegenover de Financial Times dat de callcenters in het leven zijn geroepen om klanten ‘een directe verbinding met de Gucci-gemeenschap te bieden, die altijd toegankelijk en persoonlijk is’. De contactcenters zullen 24/7 operationeel zijn en vragen afwikkelen die binnenkomen via e-mail, livechat of telefoon. Daarnaast hebben de contactcenters een taak in cross- en upselling. De online sales van Gucci is gestegen tot 6% van de totale omzet; Gucci heeft zich als doel gesteld om dat verder te laten stijgen tot 10% ofwel 1 miljard euro van de totale sales (10 miljard).

De contactcenters zullen gevestigd worden in Florence, New York, Tokyo, Seoul, Singapore en Shanghai. In totaal wil Gucci circa ongeveer vijfhonderd medewerkers aan het werk hebben. Het serviceniveau moet volstrekt in lijn zijn met dat van de winkels van Gucci.

Customer Experience
Top