Gemiddeld 5 minuten wachten bij serviceproviders

Gemiddeld 5 minuten wachten bij serviceproviders

by Ziptone
29 januari 2018

Consumenten die bellen met de klantenservice van hun internet- en tv-provider staan gemiddeld ruim 5 minuten in de wacht. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond onder 9 aanbieders, dat hierover in zijn gids van deze maand publiceert. Bij de uitschieters tekende de bond wachttijden op tussen 23 en 26 minuten. KPN en ZeelandNet presteren het best.

Gemiddeld binnen 2 minuten komen klanten van KPN en ZeelandNet in contact met de klantenservice van de organisaties. Bij T-Mobile moeten consumenten het langst wachten, maar liefst 11 minuten. Elke provider werd 30 keer gebeld, op verschillende tijdstippen.

Minder dan 1 minuut

Bij KPN, T-Mobile en ZeelandNet werden de kortste wachttijden gemeten van minder dan een minuut. Maar bij T-Mobile werd ook een keer een wachttijd van 23 minuten genoteerd, net als bij XS4ALL. Tele2 spande de kroon met een wachttijd van 26 minuten.

6,3 het laagste

Er is werk aan de winkel voor de klantenservice van providers, blijkt ook uit de klachten die de Consumentenbond binnenkrijgt en uit de ProviderMonitor. De ProviderMonitor meet elk kwartaal de ervaringen van duizenden klanten met hun aanbieder. Tele2 krijgt in het derde kwartaal van 2017 een 6,3 voor zijn klantenservice, het laagste cijfer van alle providers. Dit komt door een gebrek aan snelheid, deskundigheid en het grote aantal onopgeloste klachten.

Customer Experience
Top