Food snelle groeier in e-commerce

Food snelle groeier in e-commerce

by Ziptone
3 augustus 2017

3 augustus 2017 – Het aantal consumenten dat de dagelijkse boodschappen online bestelt, is in de afgelopen tien jaar met 240 procent gestegen. Dat blijkt uit onderzoek van Consumer Insights van Telecompaper. Het aantal mensen dat meer dan 12 maal per jaar een online aankoop doet is de afgelopen tien jaar eveneens flink toegenomen: van 10% in 2007 tot 34% in 2017. Snelle groeiers in online retail zijn bol.com – in tien jaar tijd met bijna 500 procent gegroeid tot een omzet van meer dan 1 miljard euro. In online travel is de grootste groei voorbij. 44% van de Nederlanders regelt zijn reizen inmiddels online. Eveneens een snelle groei is zichtbaar in de online besteldiensten van restaurantmaaltijden. Het in Amsterdam gevestigde Takeaway.com, dat afgelopen jaar naar de beurs ging en onder andere een groot meertalig contactcenter in Enschede heeft, heeft afgelopen jaar een omzetgroei gerealiseerd van 53%. De omzet nam toe tot 111 miljoen euro, maar de onderneming van Jitse Groen (foto) boekte desondanks een negatief resultaat (ebitda) van 18,3 miljoen euro. Groen stelt dat de rode cijfers te wijten zijn aan een hoog investeringsniveau. Zo steekt het bedrijf onder meer veel geld in de eigen bezorgdienst, om concurrenten zoals Deliveroo en UberEats de wind uit de zeilen te nemen.

Customer Experience
Top