Contactcenter VodafoneZiggo: helft van de tijd thuis werken

Contactcenter VodafoneZiggo: helft van de tijd thuis werken

by Ziptone
27 oktober 2020

Telecombedrijf VodafoneZiggo laat zijn personeel ook na de coronacrisis structureel de helft van de tijd thuiswerken. Dat bevestigt het bedrijf aan BNR na een akkoord met de ondernemingsraad. Daarmee is het naar eigen zeggen de eerste grote Nederlandse werkgever die daartoe besluit. Het besluit geldt voor alle medewerkers, dus ook het personeel van het contactcenter. Het nieuwe thuiswerkbeleid is vrijwillig, personeel kan zelf aangeven of het er gebruik van maakt.

Bij VodafoneZiggo werken zo’n 7.500 mensen. Met het deel dat voor structureel thuiswerken kiest, worden afspraken gemaakt over welke dagen ze thuiswerken. Deze gesprekken voert het bedrijf de komende weken. Hiermee wil het bedrijf zorgen voor een goede spreiding van medewerkers. Het kantoor gaat daarbij een andere functie krijgen: zo zullen er ruimtes komen waar mensen virtueel vergaderingen kunnen houden. Volgens Thomas Mulder, HR-directeur van VodafoneZiggo, kan dit op langere termijn betekenen dat er minder vierkante meters nodig zijn. Werkgeversvereniging AWVN bevestigt dat ook andere bedrijven nadenken over een permanente vorm van thuiswerken. Ook uit onderzoek van vastgoedadviseur Colliers blijkt dat bedrijven verwachten dat we ongeveer een kwart meer thuis gaan werken, wat resulteert in een dag extra per week.

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top